T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MANİSA / TURGUTLU - Urganlı Besime Işıldak İlkokulu

ECOS Projesi Kapsamında Erozyon Deneyi

2-A sınıfı öğrencilerisınıflarında  erozyon deneyi gerçekleştirdiler.

Ecological Stem ECOS projesi bünyesibnde 2-A sınıfı öğrencileri erozyon oluşumunu yaparak yaşayarak öğrendiler.2-A sınıf öğrencileri ve öğretmeni yaptıkları deneyi şu şekilde özetledi:

 

Bitki örtüsü, erozyonu önleyen en önemli etkendir. Deneyimizde bitki örtüsünü temsil etmesi için şişelerden birine çim ektik. Şişelere eşit miktarda su döktüğümüzde, içinde yalnızca toprak bulunan kaptan taşınan toprak miktarının, içinde çim bulunan şişeden taşınan toprak miktarından daha fazla olduğunu gördük. Peki neden böyle oldu?

Birinci etken çimlerin köklerinin toprağı tutmasıydı. İkincisi ise çimlerin toprağa ulaşan su miktarını yavaşlatmasıydı. Her iki etken de toprağın taşınmasını engelleyerek erozyonun şiddetini azalttı. 

Ormanlar da aynı çimler gibi çok büyük alanlarda geniş köklere sahiptir. Bu yüzden aşırı yağışlarda erozyonun şiddetini azaltırlar. Fakat günümüzde tahrip edilen ormanlar, erozyonun daha hızlı ve şiddetli gerçekleşmesine ve dolayısıyla verimli toprakların taşınması ve su yollarının kapanması gibi çevre problemlerinin artmasına neden oluyor. 

 

Yaptıkları deney sonucunda öğrenciler erozyonun, toprağın su,rüzgar ve yağışlar nedeniyle bir yerden bir yere taşınması olduğunu ve onu önlemenin en kolay yolunun ağaçlandırma olduğunu öğrendiler.

19-04-202219-04-2022

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 19.04.2022 - Güncelleme: 24.01.2023 22:43 - Görüntülenme: 209
  Beğen | 1  kişi beğendi

Etiketler :
eTwinning,proje,